serie betyg


SKILDA VÄRLDAR
Serien byggde på en historia som kretsade kring två familjer, Bovallius och Toivonen, och spänningen mellan över- och arbetarklass. Tvillingarna Daniel Toivonen och Sandra Bovallius växte upp i tron att de tillhörde olika familjer, men efter att de inlett en incestuös kärleksaffär uppdagades deras släktskap med varandra.

Detta är min absoluta favorit serie, jag har hittills kollat på alla säsonger och alla avsnitt som kommit ut. Nu återstår endast två säsonger sedan är tv-serien helt slut. Jag önskar att den kunde fortsätta föralltid. 
Den är både bra, rolig och väldigt intressant. Det enda som är lite synd är att alla de bra skådespelarna dör. 
BETYG: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ (av totalt fem)


ANDRA AVENYN
Andra Avenyn handlar om några familjer som bor i utkanten av storstaden – vid Andra Avenyn. Serien behandlade problem som är vanliga i diverse ungdomsserier så som utpressning, andra former av kriminalitet, graviditet, olovliga förhållanden, och otrohet.

Jag tycker väldigt mycket om den här serien, den har allt. Kärlek, sorg, otrohet, glädje, missbruk med mera. Detta är också en utav mina favoritserier. Jag har kollat på alla avsnitten totalt två gånger och jag skulle lätt kunna kolla en gång till. Den är lite seg en liten bit in i serien tycker jag, men ändå fastnade jag för den väldigt starkt.
BETYG: ♥ ♥ ♥ ♥ & 1/2 (av totalt fem)

 
SONS OF ANARCHY
Sons of Anarchy är en amerikansk som handlar om en tätt sammansluten kriminell motorcykelklubb i staden Charming i norra Kalifornien. Serien är centrerad kring protagonisten Jackson "Jax" Teller (Charlie Hunnam), klubbens vicepresident, som börjar ifrågasätta både klubben och sig själv. 

Jag trodde aldrig att jag skulle tycka om den här serien, men jag blev ändå övertalad om att titta på den. Innan jag hade sett den trodde jag att det bara skulle handla om kriminalitet men det visade sig handla om så mycket mer än det. Familjer, kärlek, brödraskap, vänskap, hat med mera. Och det visade sig faktiskt att den här serien var mer än bra, riktigt bra. Så jag fastnade för även den. Det var någon säsong som var lite tråkig/händelselös men för övrigt MYCKET BRA.
BETYG: ♥ ♥ ♥ ♥ (av totalt fem)

 
PRISON BREAK
Serien kretsade kring Lincoln Burrows (Dominic Purcell), som dömts till döden för ett mord han inte begått. Hans bror Michael Scofield (Wentworth Miller) planerar i detalj hur han ska rädda sin bror och rånar en bank med avsikt att hamna i samma fängelse som sin bror. Räddningen visar sig dock, när han tvingas beblanda sig med några av fängelsets farligaste män, bli svårare och mer komplicerad än vad han tidigare trott.

Har hört mycket gott om den här serien. Både min bror och min mamma har tyckt att den varit mycket bra och intressant. Jag vet faktiskt aldrig varför det aldrig blivit av förrens nu att jag kollat på den. Men det visade sig att den är så bra som man hört att den ska vara. Har ännu inte sett hela serien, men så långt jag har kommit är den hur intressant som helst. Man kom in väldigt lätt i serien. Även den här var lite seg en säsong men det blev ganska snabbt bättre. 
BETYG: ♥ ♥ ♥ ♥ (av totalt fem)
1 kommentar
KassandraPalma

Andra avenyn är riktigt bra!