Självförtroende.


Jag är en, utav många människor, som har ganska dåligt självförtroende. Men jag är också en utav alla dom som jobbar på det och försöker få det att bli bättre. Sakta men säkert.
Jag har för mig att jag nämnt tidigare i ett inlägg att man kan få bättre självförtroende om man klär sig snyggt. Detta hjälper för mig, men det är ingenting jag kan lova att det hjälper för just dig.
Men det här är bara en av de sakerna som gör att jag har dåligt självförtroende.

Jag gick alltid i mjukisar förut. Älskar det och det är jätte skönt, men är det snyggt? Nej, egentligen inte. Och jag trivs inte i det "på hel tid". Visst jag byter om till mjukis så fort jag kommer hem, men vem gör inte det?
Sen jag börjat använda lite mer förståndiga kläder så har mitt självförtroende ökat ett par procent iallafall. För då känner jag mig fin. De dagarna jag inte orkar eller är på lite sämre humör tar jag på mig första bästa jag hittar på morgonen och bryr mig inte om det.
Jag känner mig fin men har ändå lite negativt i tankarna, som jag såklart också försöker att jobba med. Hur min kropp ser ut. Har för stora lår, rumpa eller mage tillexempel eller den här kan jag inte ha jag ser ju ut som ett stort berg. Då undviker jag att ta på mig detta och väljer någonting annat istället. Detta gör att det tar en halvtimma för mig att bara välja kläder varje morgon. Vilket gör att självförtroendet sänks lite igen.

Men man ska inte behöva gå runt och känna så egentligen. För det är så du och din kropp ser ut. Alla har olika. Jag vet att det är jätte svårt att undvika att tänka på "så skulle jag vilja se ut" När folk lägger upp sånna bilder på smala tjejer varje dag runt om på internet. Vart man än kollar så ser man smala och snygga tjejer med den perfekt kroppen. Men sanningen är att du kan inte få just den kroppen nu iallafall, även hur mycket du än skulle vilja. Du måste kämpa för att få den, måste träna och röra på dig!
Men detta är iallafall en början, eller hur? Att känna sig lite fin, lite nöjd med sig själv. Nu är det bara köra på och inte titta bakåt. Och fram för allt inte tänka på hur du vill se ut, istället intala dig själv att du är fin som du är.
1 kommentar
Anonym

Hej:) Precis som din sista rad att man är fin som man är!!! Läs den varje morgon!! Titta dig själv i spegeln o tänk att jag är snygg o duger PRECIS som jag är. Finns det perfekta kroppar...hmmm.. nix. Varje människa är unik o vacker precis som den är. O du som är ung o vacker:))) Tänk på en anner käring som står på morgonen vid spegeln o undrar ...Vem fan är detta...ha ha:) Du ÄR fin gumman, sluta titta på alla andra, du är bäst!! Kramar.